Friday, May 07, 2010

6 Sebab Semut Bakal Ambil Alih Dunia


1. Semut telah ada selama lebih dari 110 juta tahun.

Fikirkan tentang itu sejenak. 110.000.000 tahun. Anda mungkin menginjak dan berakhir kehidupan tidak kurang dari 10 semut hari ini tanpa menyedarinya. Tapi ini makhluk kecil licik telah ada cukup lama untuk melihat naik turunnya Tyrannosaurus Rex, Sabre-harimau bergigi, dan manusia Neanderthal. Semut adalah seperti orang jahat tanpa nama dalam filem Bond ... Anda boleh membunuh banyak dari mereka yang anda inginkan, tetapi mereka selalu akan kembali.

2.Ants mendiami setiap benua kecuali Antartika.

Tentu, tidak ada yang terlalu mengerikan tentang fakta ini sekarang. Tapi hanya berfikir, sekali semut memutuskan untuk bangkit dan melakukan serangan mereka terhadap kemanusiaan, akan ada tempat untuk bersembunyi. Amerika Utara? Semut. Eropah? Semut. Afrika? Tentera Semut. Bulan? Mungkin tidak ada semut ... tapi apakah anda benar-benar mengambil risiko itu?

3. Semut boleh mengangkat 20 kali berat badan mereka sendiri.

OK, sehingga Anda mungkin pernah mendengar fakta ini dahulu. Hebat, semut berat seperti 3 miligram, sehingga bererti ia akan mengambil sekitar 5.000 semut.Ye mempertimbangkan bahawa kawanan semut tentera telah diketahui dapat lebih kuat 1.500.000. Itu lebih dari cukup untuk menyeret menendang rata-rata 200 £ Amerika dan berteriak kepada kematian yang mengerikan.




4. Semut terdiri daripada 15-25% dari seluruh Biojisim haiwan-haiwan terestrial.

Sekali lagi aku akan meminta anda memikirkan hal ini sejenak ... 25% hidup semua, bernafas bahan di darat semut.Hanya ada satu kesimpulan yang masuk akal untuk menarik dari data ini. Setelah semut memutuskan untuk mengesampingkan perbezaan kecil mereka dan bersatu sebagai salah satu tentera syaitan kematian dan kehancuran, mereka akan mempunyai kekuatan kolektif untuk membawa lima Bumi bernilai haiwan darat terhadap kegagalan grizzly mereka.

5. Semut mempunyai 250.000 sel otak.

Ok, jadi sekarang aku sama sekali peregangan turun 'aspek mengerikan' dari senarai ini, kan? Yah mempertimbangkan fakta bahawa manusia memiliki 10.000 juta sel-sel otak ... nanti saya kira yang membuat 250,000 bahkan tampaknya kurang signifikan, ya? Tidak, anda bodoh, tidak sama sekali. Pada masing-masing 250.000 sel-sel otak, hanya memerlukan 40.000 semut untuk mencapai massa otak kolektif manusia rata-rata. Dengan tanah jajahan sudah lebih dari 1 juta, saya tidak akan untuk percaya diri dalam kemampuan anda untuk mengakali massa menyerang semut sekali serangan itu pasti terjadi.


6.Semut adalah satu-satunya haiwan mamalia selain bisa belajar dari pengajaran interaktif.

Maaf, tapi semut mempunyai kemampuan untuk tidak hanya belajar ... tapi untuk mengajar. Ini bermakna sedikit licik monster ini telah mengajar dan belajar terus-menerus selama 110 juta tahun terakhir. Mengingat fakta bahawa aku sudah mampu memahami dasar kimia hanya dalam 13 tahun belajar, saya tidak punya pilihan selain untuk menganggap bahawa semut telah lama menguasai kemampuan fusi nuklear.

Tapi jangan bimbang, itu tidak mungkin semut akan memusnahkan kita semua dengan senjata nuklearnya unggul.
=D

2 comments: